DI JORDAN, LIDAH AKAN DIPOTONG JIKA USIK GADIS

Sesiapa yang mengunjungi Jordan diminta perlu lebih berhati-hati, terutamanya kaum Adam apabila melihat gadis cantik.. Padah akan menimpa korang, ini kerana korang berkemungkinan korang akan hilang lidah sekiranya mengganggu gadis walaupun hanya dengan perkataan..

Kena potong lidah, tak pasal-pasal tak boleh bercakap nanti.. Sekaligus menjadi orang kurang upaya (OKU).. Tak nak! Tak nak! Huhhuhuu.
advertising
.
Difahamkan, baru-baru ini seorang lelaki tempatan didapati bersalah oleh satu panel kabilah Badwi kerana mengganggu seorang gadis di Aqaba, bandar di selatan Jordan..

Panel berkenaan menjatuhkan hukuman potong lidah ke atas atas lelaki itu.. Hukuman itu hampir-hampir je nak dilaksanakan, namun keluarga itu berjaya mengumpul bayaran 'denda' 40,000 dinar (RM237,000) dan terus membayar kepada mangsa pada saat akhir..

Huh, nasib baik lidah tak dipotong lagi, kalau tak, apa pun tak boleh! Panel itu menerima bayaran ‘denda’ itu dan memaafkan lelaki itu.. Dikatakan, kereta lelaki itu turut dirampas dan diserahkan pulak kepada gadis itu.. Rezeki gadis itu lah nampaknya, itu padahnya kalau mengusik anak dara orang di Jordan.. Huhuhu..
0 Komentar untuk "DI JORDAN, LIDAH AKAN DIPOTONG JIKA USIK GADIS"

 
Copyright © 2014 BERITACERITA - All Rights Reserved
Template By Catatan Info