"LAKI ANG TAK BAGI DUIT KA SAMPAI TIPU ORANG!!"

Lagi kes penipuan jual beli barangan online yang melibatkan pembelian sepasang kasut yang berharga RM75.
Difahamkan, Asya Ismail, berminat dengan sepasang kasut yang dimuat naik di laman Facebook dan membelinya dari seorang wanita bernama El Lyana. 

Pada awal urusniaga mereka, mangsa bersetuju dengan harga yang ditawarkan, membeli dua pasang kasut itu dan membuat pembayaran RM150 + RM10 (postage) ke akaun 7614738777 atas nama Nur Elyana binti Muhamad Saffree melalui Mesin Deposit Tunai pada 30 September. 

Setelah pembayaran dibuat, peniaga itu memaklumkan bahawa barangan yang dipesan akan sampai ke rumah mangsa dalam masa dua minggu. 

Malangnya, selepas lebih dari dua minggu, barang yang dipesan masih tidak kelihatan. Peniaga itu memberikan alasan ada masalah dengan pembekal dan berjanji kasut akan sampai ke tangan mangsa tiga hari kemudian.

Tiga hari sudah berlalu, barang masih tidak kelihatan. 

"Sis, saya pun tunggu tak sampai-sampai lagi. Kalau tak ada juga, saya pulangkan balik duit sis," katanya. 

Yakin dengan jaminan itu, mangsa memberikan nombor akaun banknya.

1 November, wangnya mangsa masih tidak dipulangkan dan peniaga memberikan alasan tiada masa untuk berbuat demikian kerana menghadiri kursus sehinggalah 9 November, barulah mangsa tersedar yang dirinya telah diperdaya oleh peniaga itu.

"Oi p*kimak! Ang makan duit aku memang tak halal. Laki hang tak tau bagi nafkah ka sampai dok menipu duit orang? Laki hang tau bagi anak saja. Hang anak ********. Dok Farlim kat, siye hang. Aku nampak hang kat mana-mana, mampoii la hang. Paria. Nak duit buatlah kerja halal," kata mangsa pada peniaga itu melalui Facebook.

Malangnya, peniaga terbabit telah menyekat mangsa dari terus menghubunginya.







0 Komentar untuk ""LAKI ANG TAK BAGI DUIT KA SAMPAI TIPU ORANG!!""

 
Copyright © 2014 BERITACERITA - All Rights Reserved
Template By Catatan Info