KISAH SAYU:"JANGAN LIHAT WANITA CANTIK,LEMAH LEMBUT...TETAPI SEBENARNYA...

Perempuan:Gambar sekadar hiasan

Assalam . Hai min . Terpulang nak apprve ke tak . Cuma aku lega juga dapat confess kat sini . Hmm .

Aku lelaki . Ya budak uia . Baru lepas graduate dari Gombak hari tu . Kos engine . Aku dah tunang sejak dari second year degree lagi .

Tahun ni patutnya majlis aku dengan dia , Ainul (bukan nama sebenar).

Tapi entah .semua tu khayalan . Aku tak tahulah . aku rasa macam dah move on tapi aku asyik teringat dekat dia . Dah seminggu ni asyik mimpi dia . Dia baik .cantik .lemah lembut orangnya .

Aku biasa je .. Nak kata ada rupa jauh sekali .. Dah lama aku suka kat dia . Aku bagi surat kat dia . tak sangka pulak dia pun terima . okay then . aku ingat lagi 21 jun 2014 , mak aku sarung cincin kat dia . happy gila weh waktu tu . time study macam macam kerja aku buat . aku kerja kat midvalley . basuh pinggan kat foodcourt NU . amik upah bahan fotostet kelas . join program sana sini untuk jimat duit makan . Hasilnua dapatlah aku kumpul duit buat duit kahwin .

Tapi aku tak sangka .. Dia rupanya tak seindah yang aku bayang .. Dia main kayu tiga belakanh aku . Tiap bulan dia cakap dia ada masalah duit . aku tahu dia ada masalah family . family aku Alhamdulillah sederhana je . tak senang sangat tapi tak susah sangat .. Aku mula rasa tanggungjawab kat dia . tiap bulan aku hulur duit kat dia . yelah , aku fikir nanti pun hidup dengam dia gak . tak yah lah berkira sangat .

Tup tup satu hari tu . baru baru ni , aku buat part tme dekat aeon dekat ngan rumah aku . dapatlah basic 900 tiap bulan . Aku tak cakap dengan dia yang aku kerja dekat aeon jadi salesman . tak naklah aku dia susah hati ke kan . okay then . waktu aku kerja , dekat bahagian baju baju lelaki tu , aku yang kena lipat lipat baju . susun baju ikut size n layan customer kalau diaorang datang . nak dijadikan cerita , aku duduklah dekat dengan fitting room .sebab situ tempat baju yang nak kena susun dilonggokkan . Tiba tiba aku dengar suara orabg yang aku kenal . yang aku sayang..

Aku tak percaya weh mula mula . aku tengok baju dia lain gila . tak nak lah aku bukak part tu . hmm . dia dengan lelaki lain weh . no bukan abang dia . aku kenal abang dia . Terus time tu aku sergah dia . muka dia memang serba salah ah time tu.aku terus resigned kerja time tu jugak .

Aku cari duit nak sara dia weh lepas kawin nanti …macam macam aku plan untuk dia . aku offkan fon aku . aku cakap dengan mak aku , aku tak nak kawin . aku nak batalkan pertunangan kitaorang …family aku tak payah cakaplah . semuaterkejut bila aku kata aku tak ready ..

Dahlah . Aku dah penat nak tanggung semua ni .. hmm . korang doakan aku . malam ni flight aku nak pergi swiss , rumah akak aku . aku nak kerja kat swiss tempat kawan aku ,dia bukak kedai makan melayu kat sana . mana aku dapat duit ? tu haaa ,duit nak kahwin tu !

Aku cuma nak pesan . Jangan kau nampak dia cantik . baik . lemah lembut . tutup sana sini , dia sebenarnya macam tu . aku pernah jugak orang pesan gini . tapi aku tak caya , bila dah kena batang hidung . hmm . klah .wasalam ..

- Yang Dilukai
0 Komentar untuk "KISAH SAYU:"JANGAN LIHAT WANITA CANTIK,LEMAH LEMBUT...TETAPI SEBENARNYA..."

 
Copyright © 2014 BERITACERITA - All Rights Reserved
Template By Catatan Info