"POYOLAH.PINJAM SIKIT PUN NAK BERKIRA"-PEMINJAM YANG TERDESAK

Geleng kepala membaca perbualan SMS dua sahabat ini. Benarlah kata orang, duit boleh menyebabkan hubungan adik beradik, saudara mara atau kawan-kawan menjadi tegang dan terputus. 

Itulah yang berlaku pada Puan Rashidah , di mana rakannya mengambil kesempatan untuk meminjam wang untuk membayar keretanya. Jika sekali dua tak mengapa, namun ia sudah berkali-kali menyebabkan wanita ini terpaksa mengambil keputusan untuk tidak berbuat demikian lagi. 

Malangnya, akibat dari ketegasannya itu, Puan Rashidah pula yang dituduh sudah melupakan kawan-kawannya apabila sudah senang.








"Jangan jadi hamba kereta, jangan ingat orang berniaga senang-senang ada duit untuk diberi pinjam. Kami kena jaga cashflow untuk memastikan bisens kami bertahan. 

"Jangan salah gunakan kebaikan orang. Dah tahu banyak hutang, jangan pergi shopping, makan mewah, pergi bercuti, berhipster sana sini. Ingat orang yang bagi hutang tak tahu ke? Siap upload di Facebook dan Instagram bagai. Macam mana orang yang bagi hutang tak marah?" katanya -THEHYPEMEDIA.COM
0 Komentar untuk ""POYOLAH.PINJAM SIKIT PUN NAK BERKIRA"-PEMINJAM YANG TERDESAK"

 
Copyright © 2014 BERITACERITA - All Rights Reserved
Template By Catatan Info